Vagtcentralen håndterer 112-alarmopkald på en enkel og omkostningseffektiv måde.
IHM leverer intelligente alarmopkaldsløsninger, der blandt andet automatisk tilkalder det rette og tilstrækkelige mandskab og materiel ud fra en risikobaseret dimensionering. Via enkle betjeningsfunktioner får vagthavende et tydeligt og klart overblik over ulykken, og kan hurtigt og effektivt fokusere på at disponere og koordinere indsatser ved ulykkesstedet.
Systemet sikrer også automatisk registrering og arkivering af hændelserne for at imødekomme krav om dokumentation og statistik.
I får en vagtcentral, der omfatter:
- Alarmmodtagelse af 112- og ABA-alarmer via alarmnet
- Automatisk eller manuelt tilkald af mandskab
- Personsøgere og/eller SINE terminaler med personsøgefunktion (call-out)
- Automatisk intelligent tilkald, der optimerer tilkald ud fra en risikobaseret dimensionering
- Automatisk logning af opkald
- To-vejs kommunikation med grupper og én-til-én kommunikation
- Serviceaftale med 24/7-support året rundt
Løsningen kan suppleres med IHM CAD og IHM GIS med følgende funktioner:
- Status-registrering (SINE)
- Visuel ressourceoversigt (mandskab og materiel), (SINE)
- Visuel oversigt over den geografisk position for alarm
- Kompatibilitet med TETRA, koordinering af indsats med ambulancer og politi
- Videoovervågning
- Redundans (backup) med dobbelt server og dubleret system med gensidig opdatering
IHM tilbyder flere løsninger, store som små, der alle kan skaleres op og ned og tilpasses netop jeres behov. I løsningerne indgår bl.a. IHM Kommunikationscentral (ICS), IHM CAD (Computer Kommunikationsbetjening) og IHM AMS (Alarm Monitorerings Software).
Standardløsningen til brand og redning kan udvides med følgende funktioner:- Tyveri-alarm
- Nødkald fx til hjemmepleje
- Overfaldsalarm fx til P-vagter
- Elevator-alarm
- Teknisk alarm AIA (installationer og pumper)
- Status panel
- Service-portal
- Person Alarm Manager (LTE udkald)