Redning af menneskeliv afhænger ofte af, at den rette behandling hurtigt sættes ind - både på ulykkesstedet og på sygehusenes akutcentre. Effektiv kommunikation mellem ambulancefolk, paramedicinere og akutcenter kan spare dyrebar tid.
Redning af menneskeliv afhænger ofte af den første hjælp, der gives. Paramedicinere, læger og ambulancefolk er de første, som får et overblik over ulykken, og som foretager den første udredning af den forulykkede.
Hurtig og direkte kommunikation med vagthavende på hospitalet er afgørende for at sikre, at det rette akutteam står klar til at modtage den forulykkede på hospitalet ved ambulancens ankomst.
Ét opkald og alle relevante personer er informeret
Hurtig videregivelse af information til det relevante fagpersonale som fx speciallæger og –sygeplejersker, er vigtigt for succesraten. IHMs kommunikationssystemer sikrer, at alle informeres via blot ét opkald. At alle har fået samme informationer skaber også tryghed for personalet, idet alle har det samme udgangspunkt for at disponere indsatsen.
IHMs løsninger dækker flere behov:
- Intern kommunikation til grupper og individuelle kald. Fx effektivt tilkald af sygeplejerske, portører og lignende
- Effektiviserer interne arbejdsgange og sparer de enkelte medarbejdere tid i dagligdagen
- Ekstern kommunikation. Fx samtidig kommunikation mellem ambulance, helikoptere og akutafdelinger samt håndtering af nødopkald.
Effektiv kommunikationssystem udviklet i samarbejde med sygehuspersonale og brugere
IHM har mere end 20 års erfaring med totalløsninger og modulløsninger til sygehussektoren på det skandinaviske marked. Systemerne er udviklet i samarbejde med fagpersonale på hospitaler for at sikre, at arbejdsgangene i akutsituationer og hverdagen understøttes.
IHM tilbyder flere løsninger, store som små, der alle kan skaleres op og ned og tilpasses netop jeres behov. I løsningerne indgår bl.a. IHM MultiAlert Software, IHM DeskTop konsol, IHM FWT (TETRA radiotilslutning) og AIRBUS TETRA radio.